vinkelzzzzzz

Direktlänk till inlägg 25 januari 2014

Religion

Av Adam Vinkel - 25 januari 2014 23:28

Tjenare bloggen. Jag tycker inte att religion är något bra. Man behöver inte en påhittad gud för att kunna leva "rätt". Alla människor har ju en egen uppfattning om vad som är rätt och vad som är fel. Det finns olika saker inom religion som är komplett skitsnack men de som är vettigt som att man inte ska stjäla, mörda osv skulle vilken person som helst komma på att man inte ska göra. Det behöver man ingen religion för.

Den största anledningen varför jag inte är religiös är för att jag inte växte upp i en troende familj och att vetenskapen är mer vettig. Liksom hur sannolikt låter det när man säger att en gud skapade en värld på sju dagar genom att knäppa med fingrarna. Nej, då är The Big Bang en mycket mer trovärdig förklaring till världens uppståndelse.

Det blir även mycket konflikter och krig på grund av allt som har med religion att göra.

I Israel är det mycket konflikter mellan judar och muslimer och dem krigar mot varandra. Om religioner hade förbjudits hade inte dessa krig uppstått och det hade varit fred där just nu. Till exempel medlemmar i Al-Qaida tror att om man spränger sig själv i guds namn så kommer man till himlen. Det är ett exempel på komplett skitsnack.

Så min åsikt är att religioner ska förbjudas eftersom varje människa innerst inne vet vad som är rätt och fel och man inte behöver någon gud att dyrka för att leva "rätt". /Vinkel

 
 
Ingen bild

Isak

30 januari 2014 11:09

Jag vet inte vad jag tycker om din text Adam. kan det inte vara bra för personer att ha en hjälp och vägledning i livet!? Jag håller med om att det negativa med religion är alla turbulens och krig som sker på grund av relioner.

 
Ingen bild

omar98

30 januari 2014 20:49

Bra fakta Adam! men jag håller tyvärr inte med dig eftersom jag anser arr riligon är viktig för oss människor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adam Vinkel - 19 oktober 2014 19:14

Hej all ni 0 personer som läser Adams blogg (förutom jag) idag har jag spelat match men den ska vi inte prata mer om för den gick bajs. Sen har jag övingskört ganska mycket idag och jag blir bättre och bättre, kanske finns en chans att jag kan ta kör...

Av Adam Vinkel - 22 januari 2014 09:41

Tja tja bloggen. Den här veckans ämne är dödsstraff. Jag tycker att dödsstraff ska vara lagligt om man har gjort något riktigt grovt brott, t.ex. massmord. Men man måste vara hundra procent säker att det är den personen som begått brottet, annars bli...

Av Adam Vinkel - 13 januari 2014 08:28

Tja tja bloggen. Idag ska jag skriva om min åsikt angående organdonation. Det är en väldigt bra möjlighet för personer med icke friska organ att kunna få andras organ och leva ett längre och friskare liv. Tänk såhär, om din njure skulle bli allvarl...

Av Adam Vinkel - 11 januari 2014 22:00

Tja tja bloggen. Idag har spelat match på trängen med u16. Vinst med 6-4 över fucking Åmål. Blev en assist för mig (skalle). Efter matchen så åkte jag hem till Nora och käkade lite tacos, sedan blev jag tvungen att skjutsa min lillebror ner till knar...

Presentation

Hockeyspelande skolbloggare, professionell runkare och icke snusande traktorraggare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards